IT bezpečnost a efektivní spolupráce v malé firmě

Klient po našem zásahu změnil pohled na IT bezpečnost a řízení přístupových politik. Kromě fyzické bezpečnosti začal vnímat i digitální bezpečnost a ocenil nové možnosti týmové práce a komunikace, která probíhá řízeným a zabezpečeným způsobem.

Dozvíte se

O firmě – zákazník

Advokátní kancelář.

Potřeby/Požadavky zákazníka vs. Výchozí situace zjištěná auditem IT

Zákazník vnímal stav informačních technologií jako funkční a bezpečný.

Další bezpečnostní rizika:

  • Odcizení dat třetí stranou, což je v právní sféře výrazně nežádoucí stav.
  • Zašifrování dat nebo napadení jiným typem škodlivého softwaru.

Další rizika v efektivitě práce:

  • Nemožnost bezpečně přistupovat k souborům mimo kancelář.
  • Pokud si zákazník potřeboval něco vytisknout, pracovníci si tento dokument přeposílali přes e-mail, nebyli vyškoleni pro práci s datovým úložištěm, přestože ho měli ve firmě.

 

Komplexní IT řešení na míru

  • Nasadili jsme fyzický on-site server s doživotní zárukou, určený pro sítě malého rozsahu. Cloudové řešení pro uchovávání dat a bezpečnost infrastruktury jsme nezvolili kvůli horší návratnosti investice v pětiletém horizontu.
  • Díky virtualizaci jsme mohli na jedno fyzické zařízení nainstalovat firewall i Microsoft Windows Server, což přispělo k vyšší efektivitě vynaložených finančních prostředků a významně snížilo čas potřebný k obnově práce.
  • E-mailovou komunikaci jsme přesunuli do cloudového řešení Microsoft 365.
  • WIFI síť jsme zabezpečili jejím rozdělením na firemní pro zaměstnance a návštěvnickou, na které funguje pouze internet a ze které není možné se připojit k privátní síti.
  • Nasadili jsme víceúrovňové zálohování dat jako ochranu proti lidskému faktoru, virovému napadení a jiným hrozbám.
  • Data jsou chráněna šifrováním, což výrazně zvyšuje jejich bezpečnost.
  • Síť byla chráněna firewallem s možností vzdáleného a bezpečného přístupu k souborům a systémům pomocí šifrovaného spojení (VPN).
  • Možnost připojit si mobilní zařízení na firemní poštu byla technicky zajištěna schvalovacím procesem nadřízeného.
  • Kromě primárního internetového připojení jsme zřídili i záložní, což umožňuje pokračovat v práci i při výpadku hlavní služby.

 

Co na to říká zákazník – spokojenost/feedback

Klient po našem zásahu změnil pohled na IT bezpečnost a řízení přístupových politik. Kromě fyzické bezpečnosti začal vnímat i digitální bezpečnost a ocenil nové možnosti týmové práce a komunikace, která nyní probíhá řízeným a zabezpečeným způsobem.

 

Projekt v číslech:

  • Odpracované člověkohodiny: 70 hodin, z toho přes víkend 22 hodin
  • Počet zainteresovaných techniků: 2 technici
  • Množství zálohovaných dat: 1 000 GB
  • Množství zmigrovaných e-mailů: 10 schránek, 105 GB