O firmě – zákazník
Advokátní kancelář.
Potřeby/Požadavky zákazníka vs. Výchozí situace zjištěná auditem IT
Zákazník vnímal stav informačních technologií jako funkční a bezpečný.
- Heslo na WIFI bylo poskytováno všem návštěvníkům.
- Datové úložiště bylo volně dostupné v síti bez hesla.
- Pro zaměstnance nebylo možné synchronizovat e-maily do mobilního zařízení, což snižovalo jejich produktivitu.
- Chyběla ochrana sítě – Firewall.
- Chyběla záloha e-mailů a firemních dat.
Další bezpečnostní rizika:
- Odcizení dat třetí stranou, což je v právní sféře výrazně nežádoucí stav.
- Zašifrování dat nebo napadení jiným typem škodlivého softwaru.
Další rizika v efektivitě práce:
- Nemožnost bezpečně přistupovat k souborům mimo kancelář.
- Pokud si zákazník potřeboval něco vytisknout, pracovníci si tento dokument přeposílali přes e-mail, nebyli vyškoleni pro práci s datovým úložištěm, přestože ho měli ve firmě.
Komplexní IT řešení na míru
- Nasadili jsme fyzický on-site server s doživotní zárukou, určený pro sítě malého rozsahu. Cloudové řešení pro uchovávání dat a bezpečnost infrastruktury jsme nezvolili kvůli horší návratnosti investice v pětiletém horizontu.
- Díky virtualizaci jsme mohli na jedno fyzické zařízení nainstalovat firewall i Microsoft Windows Server, což přispělo k vyšší efektivitě vynaložených finančních prostředků a významně snížilo čas potřebný k obnově práce.
- E-mailovou komunikaci jsme přesunuli do cloudového řešení Microsoft 365.
- WIFI síť jsme zabezpečili jejím rozdělením na firemní pro zaměstnance a návštěvnickou, na které funguje pouze internet a ze které není možné se připojit k privátní síti.
- Nasadili jsme víceúrovňové zálohování dat jako ochranu proti lidskému faktoru, virovému napadení a jiným hrozbám.
- Data jsou chráněna šifrováním, což výrazně zvyšuje jejich bezpečnost.
- Síť byla chráněna firewallem s možností vzdáleného a bezpečného přístupu k souborům a systémům pomocí šifrovaného spojení (VPN).
- Možnost připojit si mobilní zařízení na firemní poštu byla technicky zajištěna schvalovacím procesem nadřízeného.
- Kromě primárního internetového připojení jsme zřídili i záložní, což umožňuje pokračovat v práci i při výpadku hlavní služby.
Co na to říká zákazník – spokojenost/feedback
Klient po našem zásahu změnil pohled na IT bezpečnost a řízení přístupových politik. Kromě fyzické bezpečnosti začal vnímat i digitální bezpečnost a ocenil nové možnosti týmové práce a komunikace, která nyní probíhá řízeným a zabezpečeným způsobem.
Projekt v číslech:
- Odpracované člověkohodiny: 70 hodin, z toho přes víkend 22 hodin
- Počet zainteresovaných techniků: 2 technici
- Množství zálohovaných dat: 1 000 GB
- Množství zmigrovaných e-mailů: 10 schránek, 105 GB