Klíčová slova: Logistická firma; 24/7, střední firma; vysoké nároky od SLA, vysoká dostupnost (HA), cluster
O firmě – zákazník
Logistická firma.
Požadavky zákazníka
- Vysoká dostupnost sítě, serverů a provozovaných služeb (maximální výpadek 2 hodiny).
- Transparentně definovaná SLA smlouva o reakčních časech u jednotlivých služeb poskytovaných nepřetržitě 24/7.
Výchozí situace zjištěná auditem IT
Na základě bezplatné analýzy IT jsme zákazníkovi připravili podrobnou analýzu IT prostředí o desítkách stran, kde jsme identifikovali kritické body infrastruktury dle priorit od 1 do 3, navrhli zlepšení týkající se vysoké dostupnosti, konfigurační změny, které se rozcházely s naším standardem kvality, a další technická zlepšení pro samotné pracovníky.
Na základě analýzy jsme s klientem stanovili maximálně možné časy výpadku jednotlivých služeb, což následně vyústilo ve vypracování Disaster Recovery plánu – plánu obnovy.
IT Řešení na míru
- Vysoká dostupnost IT služeb u klienta je řešena dvěma fyzickými servery s virtuálním prostředím, přičemž všechny virtuální servery (služby) jsou uloženy na společném diskovém poli. V případě, že jeden server vypadne, všechny služby se automaticky spustí na druhém serveru, který kontinuálně převezme funkčnost prvního serveru.
- Vysokou dostupnost internetové konektivity jsme zajistili zálohovaným internetovým připojením.
- Na úrovni elektrické energie má zákazník k dispozici elektrocentrálu na dieselový pohon, což mu spolu se 24/7 podporou od nás zajišťuje dostupnost i v případě výpadku elektrického proudu.
Další opatření:
- Archivace schránek ke snížení jejich objemu.
- Přechod s poštou do cloudové služby Microsoft 365.
- Zálohování dat z pracovní plochy a dokumentů.
- Záloha mimo lokalitu.
Původní řešení
Naše řešení
Projekt v číslech:
- Odpracované člověkohodiny: 85 hodin
- Počet zainteresovaných techniků: 4 technici
- Množství zálohovaných dat: 4 000 GB
- Množství archivovaných e-mailů: 500 GB
- Množství migrovaných e-mailů: 100 schránek, 500 GB