Vysoká dostupnost IT systémů není prioritou pouze v oblasti logistiky.

Na základě bezplatného auditu IT jsme zákazníkovi připravili hlubokou analýzu IT prostředí o desítkách stran, kde jsme identifikovali kritické body infrastruktury podle priorit od 1 do 3 a navrhli zlepšení.

Dozvíte se

Klíčová slova: Logistická firma; 24/7, střední firma; vysoké nároky od SLA, vysoká dostupnost (HA), cluster

O firmě – zákazník

Logistická firma.

Požadavky zákazníka

  • Vysoká dostupnost sítě, serverů a provozovaných služeb (maximální výpadek 2 hodiny).
  • Transparentně definovaná SLA smlouva o reakčních časech u jednotlivých služeb poskytovaných nepřetržitě 24/7.

 

Výchozí situace zjištěná auditem IT

Na základě bezplatné analýzy IT jsme zákazníkovi připravili podrobnou analýzu IT prostředí o desítkách stran, kde jsme identifikovali kritické body infrastruktury dle priorit od 1 do 3, navrhli zlepšení týkající se vysoké dostupnosti, konfigurační změny, které se rozcházely s naším standardem kvality, a další technická zlepšení pro samotné pracovníky.

Na základě analýzy jsme s klientem stanovili maximálně možné časy výpadku jednotlivých služeb, což následně vyústilo ve vypracování Disaster Recovery plánu – plánu obnovy.

 

IT Řešení na míru

  • Vysoká dostupnost IT služeb u klienta je řešena dvěma fyzickými servery s virtuálním prostředím, přičemž všechny virtuální servery (služby) jsou uloženy na společném diskovém poli. V případě, že jeden server vypadne, všechny služby se automaticky spustí na druhém serveru, který kontinuálně převezme funkčnost prvního serveru.
  • Vysokou dostupnost internetové konektivity jsme zajistili zálohovaným internetovým připojením.
  • Na úrovni elektrické energie má zákazník k dispozici elektrocentrálu na dieselový pohon, což mu spolu se 24/7 podporou od nás zajišťuje dostupnost i v případě výpadku elektrického proudu.

Další opatření:

  • Archivace schránek ke snížení jejich objemu.
  • Přechod s poštou do cloudové služby Microsoft 365.
  • Zálohování dat z pracovní plochy a dokumentů.
  • Záloha mimo lokalitu.

 

Původní řešení

SietPred

 

Naše řešení

Projekt v číslech:

  • Odpracované člověkohodiny: 85 hodin
  • Počet zainteresovaných techniků: 4 technici
  • Množství zálohovaných dat: 4 000 GB
  • Množství archivovaných e-mailů: 500 GB
  • Množství migrovaných e-mailů: 100 schránek, 500 GB